Infolinia +48 32 628 99 99

Wyzwania nowej rzeczywistości w Distribev Orbico

Dzisiaj Wartości firmy Distribev, są jeszcze bardziej aktualne i potrzebne. Jedna z wartości to działać szczerze i uczciwie, druga to okazujemy szacunek każdemu pracownikowi, dostawcy  czy partnerowi handlowemu – to one szczególnie w dzisiejszych czasach są kompasem naszej działalności i kluczem do sukcesu Distribev Orbico.

Pojawienie się pierwszego pacjenta z koronawirusem zmieniło rzeczywistość nas wszystkich, wpłynęło także na całą branżę, a więc i na funkcjonowanie Distribev Orbico. Nasze podejście koncentruje się na potrzebach i bezpieczeństwie ludzi, niezależnie od tego czy są to nasi pracownicy, czy też klienci i partnerzy biznesowi. Dlatego właśnie do utrudnień w prowadzeniu biznesu zaczęliśmy się przygotowywać jeszcze przed wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemiologicznego.

Przede wszystkim zadbaliśmy o działania prewencyjne dla naszych pracowników. Wdrożyliśmy kampanię informacyjną, zabezpieczyliśmy oddziały w środki dezynfekcyjne, czy rękawiczki, przygotowaliśmy nasze magazyny i pracowników dystrybucji tworząc odpowiednie procedury, zoptymalizowaliśmy metody pracy terenowych sił sprzedaży, zabezpieczyliśmy Centrum Obsługi Klienta, umożliwiając pracę zdalną, a tym których obecność jest wymagana w biurze dostosowaliśmy odpowiednie odległości stanowisk pracy, przygotowaliśmy też zastępcze rozwiązania wirtualne. Od pierwszych sygnałów o zagrożeniu Europie powołaliśmy specjalny sztab kryzysowy składający się z 20 najważniejszych managerów Naszej firmy. Każdego dnia analizujemy sytuację w organizacji i na bieżąco odpowiadamy na pojawiąjące się wyzwania. Wszystko po to, aby każdy z ponad 1000 pracowników Distribev Orbico był bezpieczny.

Naszą strategię realizuje 233 Przedstawicieli Handlowych, 106 Doradców Klienta oraz 512 pracowników działu dystrybucji, w tym 377 pracowników magazynowych oraz pracownicy działów wspierających. Mimo aktualnej sytuacji udało nam się zagwarantować pełną, mobilizację i zaangażowanie całego zespołu z czego jesteśmy dumni i za co dziękujemy. Jesteśmy zbudowani obserwując każdego dnia, jak wszyscy pracownicy w Distribev Orbico czują się odpowiedzialni zarówno za powodzenie biznesu, jak również za bezpieczeństwo współpracowników.

Ponad 100 tysięcy zamówień

W tych nadzwyczajnych warunkach utrzymywanie dystrybucji bezpośredniej oraz rozwijanie sprzedaży jest utrudnione. Niemniej jednak jako kluczowy dystrybutor i Kapitan Całej Kategorii Alkohole podejmujemy dodatkowe wysiłki, aby w sposób ciągły i wiarygodny być bardzo aktywni w rynku, i aby poprzez nieustannie nieustanne monitorowanie potrzeb spełniać oczekiwania naszych klientów i zapewniać terminowe dostawy na pełen asortyment produktów z naszego portfolio.

Mając na uwadze ogólnopolski zasięg i fakt że Distribev Orbico jest kluczowym dystrybutorem dla sklepów detalicznych i punktów gastronomicznych w Polsce już od początku marca przyjęliśmy od naszych klientów ponad 100 tysięcy zamówień.

Jako odpowiedzialny pracodawca przykładamy wielką wagę do dbałości o bezpieczeństwo i zdrowie naszych Przedstawicieli Handlowych, koncentrując się również na zagwarantowaniu bezpieczeństwa dla naszych partnerów biznesowych i klientów. Widzimy, że taki model działania, mimo trudnej sytuacji jest efektywny, a fakt że elastycznie i mobilnie podchodzimy do obsługi rynku w opiniach naszych klientów sprawdza się bardzo dobrze.

Jako profesjonalnie działający dystrybutor już od wielu lat wypracowywaliśmy wielokanałowe podejście do obsługi rynku, dlatego nasi Przedstawiciele od kilku dni kontaktują się z klientami telefonicznie, a przy umiejętnie skoordynowanej pracy z naszym telefonicznym Centrum Obsługi Klienta, Doradcy Klienta pod nr telefonu +48 32 628 99 99 wspierają naszych klientów w przyjmowaniu zamówień na szeroki asortyment całej kategorii alkohole, udzielają też niezbędnych porad i informacji oraz koordynują realizację dostaw. Do komunikacji na temat bieżącej oferty i dostaw używamy również innych skutecznych i efektywnych kanałów takich jak SMSy, czy e-maile. Dotychczas wysłaliśmy prawie 34 tysiące smsów i prawie 20 tysięcy e-maili. Aby jeszcze skuteczniej docierać z informacją do naszych partnerów handlowych planujemy w niedalekiej przyszłości wdrożyć kolejne kampanie.

Mając na uwadze widoczne trendy konsumenckie i biznesowe już kilka miesięcy temu rozpoczęliśmy prace nad przygotowaniem i wdrożeniem nowoczesnej platformy e-commerce w Distribev Orbico. W związku z zaistniałą sytuacją i potrzebą odciążenia naszych klientów w procesie informowania i robienia dziennych zamówień na tak ważną dla istnienia sklepu, czy punktu gastronomicznego kategorię, jaką są alkohole, przyspieszyliśmy nad nią pracę. Jest mi niezmiernie miło poinformować że Premiera tej platformy odbędzie się jeszcze w marcu! Platforma e-distribev.pl będzie dodatkowym, innowacyjnym kanałem komunikacji z naszymi klientami. To odpowiedź na zapotrzebowanie w branży i udogodnienie dla klientów w procesie składania zamówień, pozyskiwaniu informacji o saldzie opakowań, promocjach, wiedzy o produktach i wielu innych kluczowych dla rentownego rozwoju kategorii alkohole informacji.
Sam proces opracowywania, wdrażania i utrzymywania platformy wymagał pracy 112-osobowego zespołu. Jej wdrożenie to czasochłonny proces, który mimo tak dużego zespołu zajął nam ponad 400 godzin przeprowadzonych warsztatów oraz 6100 godzin pracy programistów, wszystko po to, by zaspokoić potrzeby Państwa, jako naszych klientów.

Jako odpowiedzialny dystrybutor i pracodawca mamy przed sobą wiele wyzwań. Mamy świadomość że utrzymanie efektywnej operacji w kanale HoReCa i wspieranie właścicieli punktów gastronomicznych w tym trudnym dla nich czasie jest kluczowe. Sytuacja zagrożenia epidemiologicznego spowodowała, że wszystkie restauracje, kawiarnie, puby i bary musiały zamknąć swoje lokale i tym samym wiele z nich musiało zawiesić swoją działalność. Aby ich wesprzeć uruchomiliśmy we współpracy z naszymi partnerami m.in. z Grupą Żywiec odbiór pełnowartościowych opakowań KEG, w ten sposób zmniejszając obciążenia poszczególnych właścicieli, a tym samym odciążając naszych partnerów handlowych. Przy okazji nasi Przedstawiciele przeprowadzają inwentaryzację wszystkich opakowań zalegających w lokalach, a nasi kierowcy będą wspierać personel lokali w ich zwrocie, umożliwią także rozliczenie należności w bezpieczny sposób.

W tym tygodniu uruchomiliśmy specjalne akcje promocyjne na produkty bezalkoholowe dostępne w naszej ofercie, aby punkty gastronomiczne realizujące dostawy bezpośrednie lub odbiory własne posiłków i cateringu mogły poszerzać ofertę swoich usług i maksymalizować obroty w tym ciężkim dla nas wszystkich czasie.

1 mln przejechanych kilometrów tras logistycznych od początku marca

W dziale dystrybucji przede wszystkim skupiamy się na zapewnieniu bezpieczeństwa dostaw zarówno z punktu widzenia naszych kierowców, jak i klientów odbierających towar. Wdrożyliśmy odpowiednie procedury także w magazynach.  Mamy sygnały z rynku, że nasi odbiorcy wysoko oceniają jakość i bezpieczeństwo naszego serwisu. Mimo utrudnień w tym okresie zachowujemy poziom serwisu na poziomie ponad 98%, od początku marca zrealizowaliśmy ponad 56 tysięcy dostaw.

Mierząc się z tą trudną sytuacją chcemy się też przygotować na różne scenariusze, nawet takie, gdzie np. ze względu na kwarantannę będziemy musieli wyłączyć którąś z naszych lokalizacji. Jesteśmy w stanie szybko przeorganizować operacje, by sprostać ewentualnym wyzwaniom logistycznym. Jesteśmy dumni, że nasza firma mimo, iż posiada wiele lokalizacji w Polsce, działa zwinnie i szybko potrafi dostosować się do dynamicznej sytuacji rynkowej.

Co najważniejsze, zachowujemy wysoką motywację i konsekwentnie realizujemy zaplanowane działania. Właśnie otwieramy nowy magazyn w Szczepańcowej k. Krosna. Będzie to unikatowy obiekt w naszym portfelu – magazyn wysokiego składowania (5 pięter), w którym zostaną zastosowane nowoczesne rozwiązania, min. system regałowy „drive-in”.

Prognozy na przyszłość, jak zmieni się branża?

Pomimo tego, że przyszłość jest niepewna, to my jesteśmy pewni naszego modelu biznesu, zaangażowania ludzi, którzy w Distribev Orbico pracują i dają z siebie wszystko, kiedy mówimy teraz, że WYGRAMY RAZEM, ma to o wiele szersze znaczenie, bo na końcu chodzi nie tylko o wygraną jednej firmy, ale o wielu przedsiębiorców zarówno w detalu, ale też w doświadczonej mocno epidemią branży gastronomicznej – mówi Prezes Zarządu Grzegorz Gacek

Wróć do strony głównej

Zobacz również

Zacznijmy współpracę

48 godzin

Tylko tyle czasu potrzeba, żeby od zainteresowania naszą ofertą stać się pełnoprawnym Klientem i kupować bez ograniczeń!

Nie zwlekaj!

t: +48 32 628 99 99
e: info.distribev@orbico.com
Szybka
dostawa
Szeroki
asortyment
Gwarancja
najwyższej jakości
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Zobacz więcej +
Twoje dane osobowe, zawarte w formularzu kontaktowym, będą przetwarzane przez administratora danych w celu udzielanie odpowiedzi na zgłoszenie lub zapytanie za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie - co wynika z uzasadnionych interesów administratora. Administratorem danych jest Distribev Orbico sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych można znaleźć w Polityce prywatności.
Czy urodziłeś się przed
27 / 03 / 2002

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. („RODO”) DISTRIBEV ORBICO spółka z o.o. z siedzibą w Warszawie 03-877 przy ul. Utrata 4, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy – KRS pod numerem 0000528516, REGON: 147493537, NIP: 521-36-81-831, kapitał zakładowy 29 000 000,00 zł, („Spółka”, „My”) informuje, że:

1. administratorem Państwa danych osobowych jest Spółka,
2. inspektorem ochrony danych w Spółce jest Pan Michał Czarnik-Starypan, e-mail: iod.dbo.pl@orbico.com,
3. Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane jedynie w przypadkach przewidzianych przez RODO, w szczególności w oparciu o następujące podstawy:

a) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych,
b) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą (np. zrealizowanie złożonego zamówienia, wystawienie faktury) lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (np. odpowiedź na prośbę przesłania oferty),
c) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Spółce (np. obowiązki sprawozdawcze, podatkowe, administracyjne),
d) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Spółkę lub przez stronę trzecią (np. windykacja naszych należności),

4. Państwa dane osobowe przetwarzane mogą być dla celów: zawarcia i wykonywania umów z Państwem, obsługi zgłaszanych przez Państwa spraw, reklamacji i zgłoszeń, windykacji naszych należności, marketingu i analiz rynkowych, jak również w celu wypełniania obowiązków prawnych, jakie ciążą na Spółce (takich jak obowiązki podatkowe i administracyjne),

5. odbiorcą Państwa danych osobowych mogą być podmioty świadczące dla nas usługi informatyczne, doradcze, prawne, pocztowe i przewozowe, administracyjne, usługi bezpieczeństwa oraz promocyjno-marketingowe, a także nasi dostawcy,

6. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego (poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego) ani organizacji międzynarodowej,

7. Państwa dane osobowe będą przechowywane jedynie przez okres, w jakim są one niezbędne do realizacji celów, o których mowa w ust. 4,

8. przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, a jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie Państwa zgody, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,

9. mają Państwo również prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdyby uznali Państwo, iż przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO lub polskiej Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.

Strona internetowa, z której korzystasz używa plików cookies, za ich pomocą zbieramy informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Wykorzystujemy je w celach analitycznych, marketingowych oraz w celu zarządzania stroną i poprawy jakości usług, w tym dostosowania treści do preferencji i zainteresowań użytkownika. Korzystając ze strony, zgadzasz się na używanie plików cookies.

Informacja o stosowaniu cookies wyjaśnia czym są pliki cookies, jak przetwarzamy zbierane przy ich pomocy dane, w jaki sposób nasi partnerzy mogą używać cookies, jak możesz zmienić ustawienia oraz zawiera inne szczegółowe informacje na temat plików cookies.